Proiecte europene

Proiectului Erasmus+,,Absolvenți competitivi pe piața muncii europene,,
Liceul Tehnologic,,Gheorghe Miron Costin,, Constanța anunță continuarea proiectului Erasmus+,,Absolvenți competitivi pe piața muncii europene,, dupa perioada pandemica cu care ne-am confruntat cu toti,al cărui obiectiv principal este formarea de competențe generale și tehnice,la un înalt nivel de calitate în formarea inițială pentru un total de 33 elevi,și anume 16 elevi cu calificarea profesională -Tehnician în industria alimentară și 17 elevi de la învățământul profesional cu calificările profesionale -Bucătar și Ospatar-chelner,vanzator in unitati de alimentatie. Principalele activități din cadrul proiectului au fost mobilitățile de învățare pe termen scurt,realizate în parteneriat cu firme de profil din domeniul industriei alimentare din Granada,Spania și turismului și alimentației din Barcelos,Portugalia în parteneriat cu organizații intermediare cu o foarte mare experiență în managementul mobilităților de învățare. Primul flux de elevi a plecat în Spania în perioada 01.12.2019-21.12.2019 Al doilea flux de elevi a plecat în Portugalia în perioada 13.06.2021-03.07.2021.
Responsabil de proiect, prof.Semra Curtomer










Diseminarea rezultatelor ERASMUS+ Proiectul nr. 2017-1-RO01-KA102-036160, cu titlul ABILITĂȚI ȘI COMPETENȚE DEZVOLTATE PRIN MOBILITATE ÎN SCOP EDUCAȚIONAL




                                            A ÎNVĂȚA ÎN RITM MEDITERANEEAN


În ultimii ani, elevii și profesorii Liceului Tehnologic „Gheorghe Miron Costin” Constanța au fost implicați în mai multe proiecte de mobilitate Erasmus+, care au permis deschiderea de noi ferestre către lumea europeană, fapt care a avut drept consecință dezvoltarea profesională dar și modelarea personalității educabililor.
În data de 15 aprilie 2018, 16 elevi ai claselor a X-a D, calificarea brutar-patisier-preparator produse făinoase și a X-a E, calificarea bucătar, din învățământul profesional (nivel 3 de calificare), însoțite de două dintre cadrele didactice cu experiență, d-nele profesoare Azis Kamer-Birsen și Asănăchescu Sofia, s-au îmbarcat în avion pentru a descoperi o lume nouă la Paphos, oraș situat pe coasta de sud-vest a Ciprului. Insula situată în bazinul estic mediteraneean, leagăn al unei culturi și civilizații multi-milenare, va fi gazda elevilor constănțeni pentru o perioadă de trei săptămâni, în concordanță cu cerințele proiectului Erasmus+ - Abilități și competențe dezvoltate prin mobilitate în scop educațional.
În această perioadă, tinerii își vor însuși noi cunoștințe, vor dobândi abilități extinse și își vor dezvolta atitudini specifice domeniului lor de activitate, fapt care va reprezenta o opțiune suplimentară la portofoliul personal de dezvoltare profesională.
În Cipru, elevii nu se vor bucura numai de ocazia împlinirii profesionale ori de soarele generos și marea răcoritoare ci și de activitățile pregătite de către organizatori, în regiuni încărcate de istorie și în zone cu caracter tradițional.
La sfârșitul acestei perioade, ei vor fi recompensați printr-un certificat de mobilitate Europass la întoarcerea în țară, document semnat și ștampilat de către directorul unității școlare și înregistrat în Registrul de evidență a documentelor.
Rezultatele învățării vor fi transferate și validate în România de către cadrele didactice din comisia de validare, în baza normativelor în vigoare, în baza unei proceduri interne pentru transferul și validarea rezultatelor învățării.
Deoarece competențele dezvoltate prin stagiu se regăsesc în cadrul Standardului de pregătire profesională, școala va transfera și recunoaște oficial competențele, abilitățile și cunoștințele dobândite în această perioadă, atribuind note la modulul parcurs, iar elevii nu mai parcurge procesul de evaluare aferent acestor competențe.
Proiectul conține și o a doua mobilitate, tot de trei săptămâni, pentru un număr de încă 16 elevi dar din alte două clase, având calificarea „Organizator banqueting” - învățământul liceal tehnologic (nivel 4 de calificare). Aceasta se va desfășura în aceeași locație dar la sfârșitul lunii mai și începutul lunii iunie, anul curent.







Proiect ERASMUS+2017-1-RO01-KA102-036160  ,,Abilități și competențe dezvoltate prin mobilitate în scop educațional"


                   Proiectul „Abilități și competențe dezvoltate prin mobilitate în scop educațional" a fost declanșat de nevoia aprofundării şi diversificării formării iniţiale de specialitate prin plasament în unităţi de profil din piaţa europeană a muncii şi termeni concreţi din nevoia atingerii criteriilor de performanţă de către elevii din aceste calificare, prin parcurgerea orelor de pregătire practică aferente modului IV „Responsabilitatea la locul de muncă” - pregătire practică comasată - C.D.L. Demersul principal a fost centrat pe găsirea unor parteneri viabili şi care să răspundă specializării şi nevoilor de formare ale membrilor grupului ţintă şi care să furnizeze tutoratul, mentoratul şi expertiza de specialitate necesare parcurgerii conţinuturilor tematice aferente rezultatelor învățării.  Am utilizat in mod special platforma e-Twinning  ,precum si legaturile stabilite in proiectele anterioare.
              Prin intermediul legăturilor stabilite prin intermediul firmei intermediare Rivensco Consulting Ltd, a fost contactat restaurantul unuia complex turistic din oraşul Paphos - St. George Hotel Enterprises.
           Împreună cu partenerii ciprioți s-a stabilit ca stagiul de formare profesională la care vor participa cei 33 de elevi se va desfăşura în două fluxuri, perioade în care vor fi abordate conținuturile de instruire practică din modulele aprobate prin planurile cadru:
     • pentru clasa a X-a, învățământ profesional - O.M.E.N. nr. 3152/2014, anexa 1, calificarea Brutar-patiser, preparator produse făinoase, S.P.P.-C.D.L. „Responsabilitatea la locul de muncă” - 90 ore, 9 elevi, fluxul I - mai-iunie  2018;
    • pentru clasa a X-a, învățământ profesional - O.M.E.N. nr. 3152/2014, anexa 1, calificarea Bucătar, S.P.P.-C.D.L. „Responsabilitatea la locul de muncă în bucătărie” - 90 ore, 9 elevi, fluxul I - mai-iunie 2018;
   •  pentru clasa a X-a, liceu tehnologic - O.M.E.C.T.S. nr. 3081/2010, anexa 2, calificarea Organizator banqueting, P.P.C. (Pregătire practică comasată) - C.D.L. „Responsabilitatea la locul de muncă” - 90 ore, 9 elevi, fluxul II - iulie 2018;
    • pentru clasa a XI-a, liceu tehnologic - O.M.E.C.I. nr. 3142/2009, anexa 4, calificarea Organizator banqueting, S.P.P. (Stagii de pregătire practică) - Modul VI „Igiena, securitatea muncii și protecția mediului” (30 ore) și Modul VII „Oferta de meniuri” (60 ore) - total - 90 ore - 9 elevi, fluxul II - iulie 2018. Pentru participantii din invatamantul profesional au fost selectate in special Unitatile de Competente pentru care scoala si agentii economici locali au deficiente in a le indeplini in totalitate.
         Durata planificată a mobilităţii a fost stabilită de comun acord cu instituţiile de primire la 15 zile efective, adică 90 de ore - mobilitatea devine parte integrantă a formării profesionale asigurate de şcoală, iar aceasta va putea recunoaște și transfera rezultatele învățării dobândite.
               Considerata de mulți ca fiind o ţară înrudită cu Grecia, Cipru are o situație socio-politico-economică diferită și complexă, fiind, cu toate acestea, o excelentă destinaţie de turism, necesitând servicii de servire și de producție culinară competente. Cipru, o țară cu un trecut și prezent furtunos, aflat la confluența multor curente culturale și religioase, a dat dovadă, mai ales în ultimele decenii de spirit practic identificând și implementând soluții economice eficiente, adaptate situației sale specifice.
              Cipru prezintă o bucătărie specifică, în care bucătăriile grecească și turcească se împletesc în mod armonios, ca nicăieri altundeva în lume. Preparatele tradiționale au la bază și numeroase rețete de patiserie. Oferirea acestor comori gastronomice implică o bună stăpânire a tehnicilor de servire.
             Unităţile de stagiu, prin grija şi nevoia de a asigura servicii de calitate, beneficiază de meniuri complexe, specifice, produse alimentare de calitate și proaspete. Clienţii sunt răsfățați cu preparate culinare deosebite obținute în spații de producție dotate adecvat, cu întreaga tehnologie necesară realizării lor, cu respectarea strictă a normelor de igienă și protecţia muncii, fiind deservite de specialişti în prepararea şi servirea acestora.
             Elevii au astfel posibilitatea de a cunoaşte şi învăţa utilizarea utilajelor, echipamentelor şi tehnologiilor specifice de prelucrare a produselor alimentare dar şi semnificația practică a procesului de organizare şi coordonare a producție și serviciilor, satisfacerea cerinţelor clienţilor, respectarea strictă a normelor de securitate alimentară şi protecţia consumatorului.
           Grupul tinta este alcatuit din 33 de elevi care au fost selectati din  4 clase: învățământ profesional 2 clase a X-a (calificările Brutar-patiser-preparator produse făinoase și calificarea Bucătar)- 18 participanti și liceu tehnologic 2 clase - a X-a și a XI-a, (calificarea Organizator banqueting),18 participanti .Strurctura grupului tinta din care se va realiza selectia este urmatoarea:
-50% provin din mediul rural
-20% prezintă situație financiară dificilă
-15% situație financiară bună
-50% primesc burse profesionale
                    Participanții se pregatesc sa lucreze in industria turismului, alimentație, industriei alimentare  sau sa-si deschida propria afacere. Industria alimentară,turismul și alimentașia au nevoie de profesionişti, de oameni calificaţi care să ofere expertiză şi calitate în promovarea şi prestarea serviciilor turistice. În acest sens, instituţia noastră de învăţământ asigură o pregătire de specialitate complexă pentru viitorii lucrători din turism,alimentație, industrie alimentară pentru cea mai importantă zonă turistică a  României , litoralul românesc.
              Pregătirea de specialitate realizată de şcoală este centrată pe atingerea rezultatelor învățării dobândite pe parcursul desfăşurării orelor de instruire practică în şcoală, insa nu toate unitatile de competente pot fi dezvoltate in cadrul acestui tip de pregatire.                     
          Elevul se va perfecţiona în mediul antreprenorial cipriot care îi oferă o largă perspectivă de formare profesională, Cipru fiind o ţară cu servicii  dezvoltate. El va parcurge conţinuturile tematice legate de „Responsabilitatea  la locul de muncă” care ajută elevii să participe alături de agenţii economici la problemele din producţie şi la găsirea unor soluţii de rezolvare a acestora, să lucreze cu resurse reale, cu parteneri reali, realizând astfel tranziţia de la şcoală la locul de muncă.
                                                                                     Responsabil proiect,
                                                                                     Prof.Semra CURTOMER

IMAGINI DIN CIPRU DIN PRIMUL FLUX DE MOBILITATE








PROIECT DE MOBILITATE "SERVICII HOTELIERE LA STANDARDE EUROPENE"





“ORGANIZARE ȘI SPECIALIZARE ÎN BANQUETING”


Liceul Tehnologic "Gheorghe Miron Costin" · Pagină Proiect Erasmus “ ORGANIZARE ȘI SPECIALIZARE ÎN BANQUETING” Postați ca Gheorghe Miron Costin Actualizați Reveniți la mesajul nefinalizat Previzualizați Închideți ScriețiHTML Link






 În anul şcolar 2014 - 2015 LICEUL TEHNOLOGIC “GHEORGHE MIRON COSTIN” CONSTANȚA,  este beneficiarul proiectului nr. 2014-1-RO01- KA102-001287, cu titlul “Organizare și specializare în banqueting din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educaţie, formare profesională, tineret şi sport 2014-2020 – Erasmus+.
          Proiectul se adresează elevilor clasei a X-a C, calificarea -,,Organizator banqueting,, din cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: mobilitatea persoanelor în scopul învățării, se derulează prin Agenţia Națională pentru programe comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării și Tineretului.
         Mobilitatea se desfăşoară în oraşul spaniol Granada în colaborare cu hotel Corona de Granada și orașul portughez Barcelos în colaborare cu hotel Terco,  pe două fluxuri:                                       – fluxul I (8 elevi și un profesor însoțitor), în perioada  07.04-27.04.2015
– fluxul II (8 elevi și un profesor însoțitor), în perioada 16.06-06.07.2015
           În luna noiembrie au început procedurile de selecţie a elevilor participanţi la mobilitate, conform  reglementărilor din proiect.
             Obiectivul general
   Aprofundarea şi diversificarea formării de specialitate, în relaţie directă cu piaţa concurenţială a forţei de muncă din domeniul turismului și alimentației  în vederea creşterii calităţii educaţiei şi formării şi o mai bună tranziții de la scoală la viața activă.
          Obiectivele specifice
1. Dezvoltarea abilităţilor şi deprinderilor practice ale elevilor referitoare la cunoaşterea şi executarea operaţiilor de bază în vederea           
 obţinerii produselor  gastronomice  şi prestarea de servicii de calitate superioară;
2. Aprofundarea de cunoştinţe şi abilităţi de bază privind  principiile gastronomice, promovarea activităţilor de servire, organizarea şi coordonarea serviciilor de protocol;
3. Facilitarea integrării pe piaţa muncii europene prin contactul cu un mediu economic şi socio-cultural nou;
4. Dezvoltarea unui parteneriat transnațional care să sprijine mobilitatea tinerilor și să contribuie la sporirea atractivității și calității educației și formarii.
       La încheierea mobilităților elevii vor deține  abilităţi de:
- disponibilitate faţă de sarcinile de lucru;
- lucru în echipă;
- recunoaştere a drepturilor clienţilor;
- prestare de servicii către clienţi corespunzătoare standardelor;
- comunicare într-o limbă străină.
Competenţele  de:
- aplicare a  legislaţiei privind igiena şi securitatea muncii;
- desfăşurare de acţiuni de evitare a riscurilor privind igiena şi securitatea muncii;
- aplicare a măsurilor de protecție a mediului;
- pregătire pentru integrare la locul de muncă;
- tranziţia de la şcoală la locul de muncă;
- satisfacerea cerinţelor clienţilor.
        Elevii obţin recunoaşterea europeană a competenţelor dobândite prin eliberarea certificatelor de participare şi Europass Mobility cu ajutorul cărora devin adevăraţi cetăţeni europeni, putându-se angaja mai uşor pe piaţa europeană a muncii.
    Proiectul este finanțat  de Comisia Europeană prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții.


Responsabil proiect,
Prof.ing.Semra Curtomer




PROIECT COMENIUS "TRADITIONAL JOBS AND ACQUIRING SKILLS FOR NEW JOBS"























Liceul Tehnologic “Gheorghe Miron Costin” din Constanţa derulează în perioada 2013-2015 proiectul multilateral Comenius ”TRADITIONAL JOBS AND ACQUIRING SKILLS FOR NEW JOBS” cu numărul de referinţă COM-13-PM-568-CT-IT, în parteneriat cu:

1.      Obshtoobrazovatelno uchilishte Hristo Smirnenski – Kochan, Bulgaria;
2.      Lycee des metriers Jean Caillaud – Ruelle sur Touvre, Franța
3.      3 Geniko Lykeio – Tripolis, Grecia
4.      I.I.S. "Carlo & Nello Rosselli" – Aprilia, Italia
5.      IV Liceum Ogólnokształcące im. Karola Kazimierza Kurpińskiego – Leszno, Polonia
6.      Özel Fatih Sultan Anadolu Öğretmen Lisesi – Nazilli, Turcia


A doua reuniune a fostin Grecia, în perioada 13-17 ianuarie 2014.

Prima zi a fost dedicată activităţilor în şcoala unde am fost întâmpinaţi de directorul şcolii, colectivul de cadre didactice şi, de asemenea, de elevii şcolii.





După vizitarea şcolii şi o activitate în care fiecare echipă s-a prezentat pe scurt, împărţiţi în mai multe grupe, am asistat la o oră de curs.







După aceea am vizitat biblioteca din localitate unde au fost invitate oficialităţi locale şi unde fiecare echipă a prezentat materialul: „Traditional jobs in my country”





Tot în prima zi am făcut o vizită într-o fabrică de mobilă unde ni s-a explicat şi arătat procesul tehnologic de fabricare a mobilei.


A doua zi am făcut vizită de lucru în Atena unde am vizitat muzeul Acropole.







A treia zi am vizitat o şcoală de arte şi meserii cu specific de prelucrarea metalului.






De asemenea, am vizitat un muzeu în aer liber, o moară de apă.







 Următoarea mobilitate va fi în România în perioada 17-21 martie.





Proiect finanţat de Comisia Europeană prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții. Acest material reflectă doar opinia autorilor şi nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a AN sau a Comisiei Europene.




Toate informaţiile reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect a Liceului Tehnologic ”Gheorghe Miron Costin” din Constantța iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.












Liceul Tehnologic “Gheorghe Miron Costin” din Constanța derulează în perioada 2013-2015 proiectul multilateral Comenius ”TRADITIONAL JOBS AND ACQUIRING SKILLS FOR NEW JOBS” cu numărul de referință COM-13-PM-568-CT-IT, în parteneriat cu:

1.      Obshtoobrazovatelno uchilishte Hristo Smirnenski – Kochan, Bulgaria;
2.      Lycee des metriers Jean Caillaud – Ruelle sur Touvre, Franța
3.      3 Geniko Lykeio – Tripolis, Grecia
4.      I.I.S. "Carlo & Nello Rosselli" – Aprilia, Italia
5.      IV Liceum Ogólnokształcące im. Karola Kazimierza Kurpińskiego – Leszno, Polonia
6.      Özel Fatih Sultan Anadolu Öğretmen Lisesi – Nazilli, Turcia

Obiectivele proiectului sunt:

-          Creșterea numărului de elevi care își continuă studiile după terminarea liceului;
-          Atragerea atenției asupra unei economii mondiale în permanentă schimbare și asupra modului în care aceasta afectează zona euro;
-           Învățarea unor abilități necesare găsirii unui loc de muncă atât la nivel local cât și la nivel global;
-          Dezvoltarea competitivității sistemului de învățământ liceal;
-          Cercetarea sistemului educațional al fiecărei țări cu focus pe meseriile tradiționale;
-          Dezvoltarea abilităților de comunicare ale elevilor;
-          Evidențierea importanței unui CV, Europass și totodată a importanței unor abilități specifice unui interviu pentru ocuparea unui loc de muncă;
-          Găsirea unor date statistice asupra cererii și ofertei de muncă în fiecare țară;
-          Pregătirea pentru o experiență de stagiu european conform specializării și aspirațiilor elevilor;
-          O zi de stagiu cu raport scris asupra evenimentului;
-          Crearea unui ghid (și a unui website) cu exemple de documente necesare ocupării unui loc de muncă în străinătate.

Prima vizită a fost în Bulgaria în perioada 18-22 noiembrie 2013, în localitatea Kochan.

Prima zi a fost dedicată activităților în școala unde am fost întâmpinați de primarul localității, directorul școlii și colectivul de cadre didactice și, de asemenea, de elevii școlii care au pregătit și un scurt program artistic.

După vizitarea școlii, s-a desfășurat prima întâlnire de lucru din cadrul vizitei in Kochan, în cadrul căreia fiecare echipă a prezentat filmul ”This is me and my country” și, de asemenea, s-a desfășurat concursul în urma căruia s-a ales logo-ul proiectului. Țara câștigatoare a fost aleasă prin vot Italia.
            Tot în decursul primei zile, s-a desfășurat vizita în Vaklinovo, o localitate vecină, unde am putut vedea o expoziție de obiecte tradiționale și totodată am asistat la o demonstrație de meșteșuguri tradiționale: tors, țesut, etc.


            A doua zi s-a desfășurat o vizită de lucru în orașul Melnik. În drum spre destinația noastră, am avut ocazia să vizităm un complex viticol unde ni s-a explicat procesul de fabricație si depozitare a vinului. În Melnik am vizitat o casă-muzeu țărănească unde am avut ocazia să cunoaștem felul de viață, obiceiurile și tradițiile unei familii tipice bulgărești.

           
A treia zi echipele au avut ocazia să viziteze două fabrici din localitatea Kochan unde au putut vedea procesul de fabricație și, de asemenea, condițiile de muncă. La sfârșitul vizitei celei de a doua fabrici a avut loc o masa rotundă în cadrul căreia s-a evaluat această primă întâlnire în Bulgaria si s-au discutat strategii și metode pentru a îmbunătăți următoarele întâlniri.



            Următoarea mobilitate va fi în Grecia, Tripoli, în perioada 13-17 ianuarie 2014.




Material realizat de prof. Mocanu Ionela, coordonatorul proiectului „Traditional Jobs and Acquiring Skills for New Jobs” la nivelul Liceului Tehnologic „Gheorghe Miron Costin”.











Proiect Comenius - "Traditional Jobs and Acquiring Skills for New Jobs" ("Meserii traditionale si dobandirea de deprinderi pentru meserii noi")


       Liceul nostru este beneficiarul unui proiect in cadrul Programului sectorial Comenius din Programul "Invatare pe tot parcursul vietii", cu titlul  "Traditional Jobs and Acquiring Skills for New Jobs" care se va derula in perioada 2013-2015.
       Tarile partnere sunt: 
  • Italia (coordonator), liceul tehnologic I.I.S. "CARLO E NELLO ROSSELLI" din orasul Aprilia, Italia;
  • Bulgaria, liceul "Sredno obshtoobrazovatelno uchilishte Hristo Smirnenski" din localitatea Kochan, Bulgaria;
  • Grecia, liceul "3 GENIKO LYKEIO TRIPOLIS" din localitatea Tripoli, Grecia;
  • Turcia, liceul tehnologic "Ozel Fatih Sultan Anadolu Ogretmen Lisesi", din localitatea Nazilli, Turcia;
  • Polonia, liceul "IV Liceum Ogólnokształcące im. Karola Kazimierza Kurpińskiego", din localitatea Leszno, Polonia;
  • Franta, liceul tehnologic "LYCEE DES METIERS JEAN CAILLAUD", din localitatea RUELLE SUR TOUVRE, Franta.
      Obiectivele concrete ale acestui proiect sunt:
  • atragerea unui numar cat mai mare de elevi care sa urmeze cursuri universitare;
  • sa-i facem pe elevi sa fie mai constienti de schimbarile economice la nivel mondial si felul in care acestea afecteaza piata muncii;
  • sa afle mai multe despre deprinderile necesare in anumite meserii;
  • sa dezvoltam spiritu de competivitate in randul elevilor;
  • dezvoltarea competentelor de comunicare;
  • cercetarea sistemului educational al fiecarei tari partenere;
  • evidentierea importantei unui CV european 
Mobilitatile se vor derula dupa cum urmeaza:

Bulgaria – 18.11.2013 – 22.11.2013
Grecia – ianuarie 2014 (februarie 2014)
Romania – martie 2014
Turcia – mai 2014
Polonia – octombrie 2014
Italia  - decembrie 2014
Franta – februarie 2015

La proiect vor participa membrii comisiei de proiect (prof. Mocanu Ionela  - coordonator, prof. Curtomer Semra, prof. Zamfira Florentina, prof. Micu Elena, prof. Asanachescu Sofia, prof. Gradinariu Lacramioara si un numar de 20 elevi ai liceului nostru. 



PROIECT LEONARDO
MOBILITATE FLUX I


          O minunata experienţă de studiu, de 3 săptămâni, trăită in Granada de  elevii  Liceului Tehnologic ,,Gheorghe Miron Costin,, Constanţa.
              Pentru elevii noştri a fost o experienţă unică: să-şi perfecţioneze  competenţele profesionale  dobăndite până acum în şcoală, să înveţe  reţete noi, să cunoască bucătăria spaniolă şi nu în ultimul rând  să viziteze locuri unice, pline de  istorie şi grandoare.
             Certificatele Europass dobândite  de elevi  deschid noi perspective  pentru  viitori specialişti  în gastronomie şi poate  îi vom întălni profesând  în restaurante de elită din România sau Spania.

         






Ne vom aminti cu plăcere de oamenii întâlniţi în Granada, de prieteniile legate şi de Andalucia. 




PROIECT LEONARDO DA VINCI “Tehnologii şi tehnici noi în industria alimentară şi gastronomie





LICEUL TEHNOLOGIC ,,GHEORGHE MIRON COSTIN,,
CONSTANŢA
B-dul Aurel Vlaicu nr. 86
Tel. 0341427402/ Fax : 0241/588759
E-mail  liceu.tehnologic@yahoo.com

PARTICIPANŢI PROIECT
Leonardo da Vinci






    Elevii selectaţi pentru a participa la desfăşurarea stagiului de formare din cadrul proiectului de mobilitate LLP- LdV/IVT/2013/RO/232  cu titlul “Tehnologii şi tehnici noi în industria alimentară şi gastronomie, Programul Sectorial Leonardo da Vinci, au susţinut probele de evaluare în perioada 5 – 8 noiembrie 2013. În urma completării fişei de evaluare s-au stabilit participanţii la cele  două fluxuri de stagii de formare din cadrul proiectului:


Nr. crt.
Numele şi  prenumele
Observaţii
1.       
Ali M. Filis
Selectată/ flux 2
2.       
Angheluţă S. Andreea-Valentina
Selectată/ flux 1
3.       
Aptula V. Nurhaiat
Selectată/ flux 1
4.       
Benza M. Ana-Maria
Selectată/ flux 1
5.       
Bercu L.S.  Lavinia - Ştefania
Selectată/ flux 1
6.       
Butucea A. Ana-Maria
Selectată/ flux 2
7.       
Cocoţan T. Alexandru-Marian
Selectată/ flux 1
8.       
Colipcă D. Adrian
Selectată/ flux 2
9.       
Dănilă C. Anamaria-Georgiana
Selectată/ flux 2
10.   
Hergheligiu V. Mihaela
Selectată/ flux 2
11.   
Pavlov A.N. Mircea-Cristian
Selectată/ flux 2
12.   
Pelehra M. Georgiana
Selectată/ flux 1
13.   
Pitorac M.S. Maria
Selectată/ flux 2
14.   
Răduţă P. Ionuţ-Vasile
Selectată/ flux 1
15.   
Tănase D. Crina
Selectată/ flux 2
16.   
Tănăsoiu L. Larisa-Elena
Selectată/ flux 1
17.   
 Trifan C. Mirela-Georgiana
Selectată/ flux 2
           
   Participanţii răspund de realizarea în bune condiţii a programului proiectului, conform obiectivelor propuse, cele două fluxuri de formare se desfăşoară în perioadele: 03 – 23 februarie 2014 şi  17martie – 06 aprilie  2014.
   În perioada 13 decembrie 2013 – 13 martie 2014 elevii vor participa la pregătirea lingvistică - limba spaniolă. Cursul se va desfăşura în laboratorul de informatică din incinta liceului.
  Succes tuturor participanţilor din cadrul acestui proiect !

Responsabil proiect,
Director prof.  Semra Curtomer


                                                                                                                     Întocmit,

                                                                                                                prof. Camelia Zelca







LICEUL TEHNOLOGIC ,,GHEORGHE MIRON COSTIN,,
CONSTANŢA
B-dul Aurel Vlaicu nr. 86
Tel. 0341427402/ Fax : 0241/588759



Proiect  Leonardo da Vinci  - ”Tehnologii și tehnici noi în industria alimentară și gastronomie”  - în școala mea!
            LICEUL TEHNOLOGIC “GHEORGHE MIRON COSTIN” CONSTANȚA,  în anul şcolar 2013 - 2014 este beneficiarul proiectului din cadrul Programului Sectorial Leonardo da Vinci  - Acţiunea Mobilitate, cu titlul:
”Tehnologii și tehnici noi în industria alimentară și gastronomie”, LLP – LdV/IVT/2013/RO/232.  Proiectul se derulează prin Agenţia Naţională pentru programe comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale. Mobilitatea se desfăşoară în oraşul spaniol Granada în colaborare cu doi parteneri: supermarketul Autoservicio Matilde şi organizaţia Agroláchar.
        
             Obiectivul general al proiectului:
   Aprofundarea şi diversificarea formării de specialitate, în relaţie directă cu piaţa concurenţială a forţei de muncă din domeniul turismului şi alimentaţiei în vederea creşterii calităţii educaţiei şi formării pentru o mai bună tranziție de la școală la viața activă.

            Obiectivele specifice:
1. Dezvoltarea abilităţilor şi deprinderilor practice ale elevilor referitoare la cunoaşterea şi executarea operaţiilor de bază  în vederea obţinerii produselor alimentare şi gastronomice de calitate superioară.
2. Aprofundarea de cunoştinţe şi abilităţi de bază privind procesarea alimentelor şi principiilor gastronomice.
3. Facilitarea integrării pe piaţa muncii europene prin contactul cu un mediu economic şi socio-cultural nou.
4. Dezvoltarea unui parteneriat transnațional care să sprijine mobilitatea tinerilor și să contribuie la sporirea atractivității și calității educației și formarii.
      Competentele dobândite prin stagiu corespund celor din Planul cadru OMECI nr. 3423 /2009 anexa 3  calificarea ,,Tehnician în gastronomie”. Conform OMETC nr.4931/29.07.2008 privind transferul şi recunoaşterea rezultatelor învăţării dobândite în stagiile de pregătire practică, Liceul Tehnologic “GHEORGHE MIRON COSTIN”  Constanţa va recunoaşte oficial competenţele dobândite în timpul mobilităţii şi va atribui o parte din punctele prevăzute în SPP.
   Validarea competenţelor dobândite  se realizează prin eliberarea următoarelor documente:
- certificat Europass Mobility - eliberat de către Liceul Tehnologic “GHEORGHE MIRON COSTIN”  Constanţa care va realiza înscrierea elevilor în baza de date Europass. Certificatul va fi validat de către instituțiile de primire, după analiza rezultatelor evaluării finale, realizate de către tutorele de stagiu. Acesta va cuprinde: obiectivele mobilităţii, conţinutul şi durata formării, sarcinile de lucru, toate abilităţile şi competenţele dobândite la fiecare unitate de primire;
- certificate lingvistice - eliberate de instituţia care va realiza pregătirea lingvistică, având precizat nivelul de cunoaştere al limbilor engleză/spaniolă;
- certificat de participare la stagiul de mobilitate – eliberat de instituţiile de primire care va cuprinde toate competenţele dobândite, altele decât cele profesionale.
   Mobilitatea se va desfăşura pe două fluxuri, între 3.02-23.02.2014  – fluxul I (8 elevi și un profesor însoțitor), respectiv 17.03-6.04.2014 – fluxul II (8 elevi și un profesor însoțitor).
   Implementarea proiectelor europene la nivelul şcolii face parte din planul de dezvoltare instituţională a Liceului Tehnologic “GHEORGHE MIRON COSTIN” Constanţa. Dimensiunea europeană a învăţământului este reflectată în obiectivele generale ale şcolii. Prin utilizarea mobilităţilor europene în formarea iniţială furnizăm un bun cadru de muncă pentru educaţia şi instruirea viitorilor absolvenţi. Prin acest proiect asigurăm succesul procesului de pregătire prin mobilităţi europene, atât la nivel naţional cât şi la nivel european. Proiectul înseamnă muncă în echipă, întâlniri ale profesorilor implicaţi, ale elevilor şi părinţilor, ceea ce va contribui în final la întărirea relaţiilor de colaborare profesor-elevi-părinţi.
    Finalitatea acestui proiect permite o bună tranziţie a elevilor de la şcoală la viaţa activă şi inserţia sigură pe piaţa muncii în una dintre cele mai puternice zone turistice ale României, cum este oraşul şi judeţul Constanţa, care are nevoie de specialişti cât mai bine pregătiţi în domeniul industriei alimenatre, fără de care nu poate exista un turism de calitate.
                      
                                    Echipa de implementare a  proiectului


Setările paginii Opțiuni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Proiect - PNRR- SmartLabs-2023

· Liceul Tehnologic Gheorghe Miron Costin va fi dotat cu 2 laboratoare inteligente prin PNRR